Dla Firmy:
Coaching
Dla firmy
Coaching
Skutecznie wspieram w osiąganiu istotnych celów
poprzez rozwój i pozytywną zmianę.
Pracuję w osobami, które:
- są w ciągłym napięciu ze względu na wielość zadań i niewystarczającą ilość czasu na ich realizację,
- odczuwają ciągłe niezadowolenie,
- pomimo zmiany roli i obowiązków starają się robić więcej a nie inaczej,
- mają trudności z delegowanie zadań i przekazywaniem odpowiedzialności,
- czują permanentne zmęczenie,
- zaczynają doświadczać syndromów wypalenia zawodowego,
- doświadczają braku motywacji i chęci do działania.
Pomagam w takich sytuacjach odzyskać równowagę, tworzyć efektywne listy zadań, wypracować nowe sposoby działania i zwiększać energię na rzeczy które mają znaczenie.

“Nie ucz drzewa jak ma rosnąć. Daj mu tylko słońce, ziemię i wodę."
~ Karen Horney
Coaching w Biznesie
Coaching biznesowy skierowany jest do pracowników, przedsiębiorców, menedżerów, ludzi biznesu, którzy chcą rozwijać siebie i swój biznes. Rozmawiać o wyzwaniach i wątpliwościach w zaufanej atmosferze. Zwiększać wiedzę o sobie i kompetencje aby przekładać to na swoje otoczenie, zespoły, firmę i codzienne życie. Proces coachingu do którego zapraszam koncentruje się na pracy nad:

- realizacją konkretnych celów np równowagi, balansu,
- odnalezieniem się w nowej roli,
- świadomym, zbalansowanym zarządzaniu zespołem,
- odkrywaniem nowych możliwości,
- zwiększeniem efektywności,
- budowaniem ścieżki kariery,
- zwiększeniem zaangażowania,
- wyjściem z wypalenia zawodowego,
- przepracowaniem sukcesu lub porażki,
- budowaniem samoświadomości własnych motywatorów.
Coaching to proces, który poprzez odkrywanie potencjału, zwiększenie energii i motywacji do dalszego działania, pozwala na głęboki rozwój i samorealizację. Spokój i spełnienie jest naszym naturalnym prawem. A wszystkie odpowiedzi, jak go osiągnąć i wyzwolić energię mamy już w sobie. Ten proces pozwala je wydobyć i zastosować w dążeniu do celów, które mają znaczenie.
Coaching pozwala:
- poszerzyć świadomość klienta,
- zwiększyć zrozumienie siebie,
- przyjrzeć się własnym wzorcom i stosowanym strategiom,
- przeanalizować nawyki myślowe, emocje i potrzeby,
- podejmować świadome wybory, które danemu klientowi służą najbardziej.
Według definicji zaproponowanej przez International Coach Federation (ICF – jednej z największych międzynarodowych organizacji coachingowej) coaching rozumiany jest jako „partnerska współpraca z Klientami w prowokującym do myślenia i kreatywnym procesie, który inspiruje ich do maksymalizacji swojego osobistego i zawodowego potencjału”.
Proces coachingowy jest serią rozmów, które mają na celu pomóc w: rozwoju, realizacji potencjału oraz osiągnięciu celu.
W całym procesie coach jest partnerem klienta, a jego rolą jest:
- uważnie słuchać,
- zadawać pytania sięgające sedna,
- nie oceniać,
- nie dawać “dobrych rad” ,
- wspierać w procesie zmian,
- towarzyszyć w zaufaniu i akceptacji,
- być w pełnym zaufaniu potencjału klienta,
- motywować do realizacji celu, który obrał klient.
“Chociaż nikt nie może cofnąć się i rozpocząć zupełnie nowego początku,
każdy może zacząć od teraz i stworzyć zupełnie nowe zakończenie."
~ Carl Bard
Proces coachingu
indywidualnego

0. Kontakt
Zapraszam do kontaktu w celu omówienia potrzeb i oczekiwań w ramach współpracy z przedstawicielem firmy.

1. Gratisowa konsultacja z klientem
Porozmawiamy o tym, co kryje się pod zniecierpliwieniem, niezadowoleniem i ciągłą gonitwą od zadania do zadania.

2. Ustalenie celu
Sesja Trójstronna Klient + Sponsor (przełożony) + Coach. Ustalamy cel, który jest jasny i spójny dla wszystkich stron.

3. Plan działania
Rozłożymy cel na kolejne kroki.

4. Proces coachingowy
Sesje (od 4 do 10) i czas pomiędzy to konkretne metody, zadania i działania które przybliżają klienta do realizacji celu np. odzyskania równowagi w codzienność zawodową i korzystanie z własnych drogocennych zasobów.

5. Podsumowanie
Sesja Trójstronna Klient + Sponsor + Coach. Omówienie i podsumowanie tego, jak klient zrealizował założony cel i jakie spostrzeżenia ma przy tym również sponsor procesu.
Korzyści z procesu coachingowego dla klienta:
- poprawa samoświadomości i autorefleksji,
- zwiększenie osobistej wydajności (skuteczności),
- lepsza motywacja i zaangażowanie,
- rozwinięcie zdolności przywódczych,
- rozwój osobisty,
- poprawa jakości życia/relacji w sferze zawodowej i osobistej,
- lepsze zarządzanie procesem wprowadzania zmian,
- poprawa w sferze porozumienia i relacji międzyludzkich,
- skuteczniejsze wprowadzenie w życie nabytych umiejętności,
- ciągłe doskonalenie się w sferze rozwoju osobistego.
Zapraszam do współpracy!
“Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces."
~ Henry Ford
Coaching zespołowy w biznesie
Charakterystyka
Bardzo skutecznym narzędziem jest również forma pracy coachingu zespołowego.
W tym przypadku naturalnie klientem jest cały zespół.
- W procesie bierze udział cały zespół, łącznie z przełożonym.
- Coach jest w roli partnera w procesie zmiany, który wspiera zespół poprzez pytania, ćwiczenia i uważność jednocześnie bez sugerowania gotowych rozwiązań.
- Obszarem pracy są rzeczywiste wyzwania, z którymi mierzy się dany zespół i jest to określane w ramach diagnozy w której uczestniczą wszyscy członkowie zespołu.
- Zespół wypracowuje dla siebie samodzielnie najefektywniejsze rozwiązania i dzięki temu powstaje też wyższa motywacja do ich wdrożenia, jako własnych pomysłów.
- Proces jest rozłożony na kilka sesji, co zwiększa jego skuteczność we wdrażaniu w czasie wypracowanych rozwiązań.
Taki rodzaj aktywności pozwala żeby zespół “na żywo” uczył się korzystać z form wspierających wspólną pracę i stosował je efektywnie w kolejnych wyzwaniach.
Finalnym rezultatem pracy jest podniesienie zaangażowania i efektywności zespołowej.
Kiedy warto sięgnąć po coaching zespołowy? W momencie:
- spadku motywacji i zaangażowania członków zespołu,
- konfliktów pomiędzy członkami zespołu lub zespołu z przełożonym,
- zmiany zasad współpracy,
- podejmowania nowych wyzwań,
- tworzenia się nowego zespołu np. projektowego,
- nieosiągania przez zespół zamierzonych wyników.
Proces coachingu
zespołowego

0. Kontakt
Zapraszam do kontaktu w celu omówienia potrzeb i oczekiwań w ramach współpracy

1. Barometr zespołowy
Wdrożenie kwestionariusza "barometr zespołu", który pozwala ocenić kluczowe wyzwania stojące przed zespołem.

2. Spotkanie z Liderem
w celu omówienia sytuacji w zespole i jego roli w trakcie warsztatu.

3. Proces coachingowy
Cykl minimum 3 spotkań coachingowych dla zespołu.

4. Podsumowanie
Omówienie informacji zwrotnych po procesie.
Korzyści z procesu dla organizacji:
- zwiększenie satysfakcji pracowników,
- wzrost motywacji i zadowolenia.
- pozytywny wpływ na wydajność zespołu i wydajność organizacji,
- większa efektywność współpracy,
- lepsze zarządzanie zmianami.

“Najszybszym sposobem na potrojenie sukcesu jest podwojenie inwestycji w rozwój osobisty."
~ Robin Sharma
Zapraszam do kontaktu w celu omówienia
potrzeb i oczekiwań w ramach współpracy.